Home » » Jagung varietas mutiara manis(8800)

Jagung varietas mutiara manis(8800)

Written By aris kelana on Jumat, 01 Maret 2013 | 00.00

Pada 6.2.2013 aku ada tanam jagung kali ke2 kali ini aku tanam varietas mutiara manis(8800) benih
tetap sama aku beli dari leckat company juga.Cuma kali nie aku tanam agak banyak,dengan mengunakan
benih lingkungan 3 kg,setiap pek 500g boleh di tanam anggaran aku 1500 ke 2000 pokok setiap pek,
aku juga membaiki sistem pengairan dengan menggunakan sprinkler sebanyak 60biji dengan radius
siraman 8 ke 10 kaki.Aku juga ada beli mesin jenama subaru dengan talaan 6 HP model ex17 pam air pula
jenis kato berdiameter 2 inci.,,di sambungkan dengan polypipe 20mm,tapi tetap menjadi masalah hanya sedikit sahaja sprinkler yang boleh melakukan rembesan yang maksimun iaitu 6 ke 7 sprinkler.Keluasan tanaman jagung aku kali ini ialah hampir 2 ekar.kalau tiada aral melintang insyAllah mungkin hujung bulan april aku boleh menuai jagung yang aku tanam,




 
http://tanamjagung.blogspot.com/
Share this article :

0 komentar:

Poskan Komentar

Label

Diberdayakan oleh Blogger.

Arsip Blog

 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Blog Inter Aktif - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger